Audi-Siedem biegów dla lepszej dynamiki i efektywności

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PIETRO1973
    Ambiente
    • 2008
    • 240

    Audi-Siedem biegów dla lepszej dynamiki i efektywności

    Zamieszczone przez poizon
    Bardziej oplaca kupic sie 15" ze stalowkami, niz na 16" alu zakladac zimowki.

    Dunlop 195/65/15 + stalowki + zalozenie = 1500pln
    Dunlopy 205/55/16 1300pln + 100 za zalozenie zima + 100 zalozenie wiosna = 1500pln
    a tak mam 2 komplety kol i nie musze stac w kolejkach u wylkanizatora.
    Mam dokładnie taki sam zestaw i też wydaj mi się to calkiem dobrym rozwiązaniem.
    przed Virusem
    to wina ROGALA
    http://www.bitvisitor.com/?ref=1E884...CkvxK4XMRf7JiA
  • shado
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 5315
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    Audi-Siedem biegów dla lepszej dynamiki i efektywności

    Siedem biegów, które można zmieniać błyskawicznie i bez przerywania siły ciągu: Audi prezentuje nowy etap ewolucyjny mechanizmu przenoszenia siły. Siedmiobiegowy S-tronic łączy dynamiczny sposób działania z wysoką efektywnością.
    Nowa skrzynia biegów, będąca w stu procentach własną konstrukcją marki przystosowana jest do współpracy z podłużnie zamontowanymi silnikami i napędem na wszystkie koła quattro, a ze swoją zdolnością przenoszenia momentów obrotowych do 550 Nm nadaje się do wielu sportowych modeli.

    Kierowcy Audi mogą korzystać z nowego siedmiobiegowego S-tronica na różne sposoby. Tryb w pełni automatyczny, w którym biegi wybiera komputer, dysponuje programami D (Drive) i S (Sport). Przełożenie można również zmieniać manualnie dźwignią zmiany biegów lub opcjonalnie „łopatkami” na kierownicy, a proces zmiany biegów robi wrażenie swoją szybkością. Siedmiobiegowy S-tronic współpracuje z dwoma sprzęgłami wielotarczowymi, obsługującymi różne biegi. dzięki nowemu mechanizmu przenoszenia siły zmiana biegów odbywa się w kilka setnych sekundy i następuje bez przerywania siły ciągu, płynnie i komfortowo, w sposób prawie niezauważalny dla kierowcy.

    Ciekawostką jest fakt, że siedmiobiegowy S-tronic posiada dwa oddzielne układy olejowe. Podwójne sprzęgło, moduł mechatroniczny i pompa olejowa są zasilane własnym układem olejowym. Do smarowania zespołów kół, mechanizmu różnicowego przedniej osi i centralnego mechanizmu różnicowego wykorzystywanych jest specjalny olej przekładniowego Hypoid. Dzięki takiemu oddzieleniu konstruktorzy mogli zoptymalizować wszystkie podzespoły i nie musieli szukać kompromisu związanego ze wspólnym środkiem smarnym.

    Nowy siedmiobiegowy S-tronic został tak zaprojektowany przez Audi, aby nie tylko zwiększyć przyjemność jazdy, lecz również konsekwentnie poprawiać efektywność napędu. Przekładnia ta charakteryzuje się bardzo wysoką sprawnością. Ponadto jej inteligentny układ sterujący optymalizuje sposób jazdy w trybie automatycznym pod kątem redukcji zużycia paliwa. Maksymalny zakres przełożeń 8,0:1 pozwala zarówno na krótkie, sportowe przełożenie pierwszego biegu jak i na obniżające prędkość obrotową długie przełożenie ostatniego biegu. Siedmiobiegowa S-tronic jest przystosowana do prędkości obrotowych do 9.000 obr./min i może przenosić momenty obrotowe do 550 Nm.


    Audi wprowadzi nowego S-tronica jeszcze w tym roku jako seryjną skrzynię biegów do kilku serii modeli, w tym do nowego A4 i Q5.

    źródło:
    [samar.pl]
    BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

    SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

    Komentarz

    Pracuję...