Zamieszczone przez poizon
Audi-Siedem biegów dla lepszej dynamiki i efektywności
Zwiń
X
-
Audi-Siedem biegów dla lepszej dynamiki i efektywności
Siedem biegów, które można zmieniać błyskawicznie i bez przerywania siły ciągu: Audi prezentuje nowy etap ewolucyjny mechanizmu przenoszenia siły. Siedmiobiegowy S-tronic łączy dynamiczny sposób działania z wysoką efektywnością.
Nowa skrzynia biegów, będąca w stu procentach własną konstrukcją marki przystosowana jest do współpracy z podłużnie zamontowanymi silnikami i napędem na wszystkie koła quattro, a ze swoją zdolnością przenoszenia momentów obrotowych do 550 Nm nadaje się do wielu sportowych modeli.
Kierowcy Audi mogą korzystać z nowego siedmiobiegowego S-tronica na różne sposoby. Tryb w pełni automatyczny, w którym biegi wybiera komputer, dysponuje programami D (Drive) i S (Sport). Przełożenie można również zmieniać manualnie dźwignią zmiany biegów lub opcjonalnie „łopatkami” na kierownicy, a proces zmiany biegów robi wrażenie swoją szybkością. Siedmiobiegowy S-tronic współpracuje z dwoma sprzęgłami wielotarczowymi, obsługującymi różne biegi. dzięki nowemu mechanizmu przenoszenia siły zmiana biegów odbywa się w kilka setnych sekundy i następuje bez przerywania siły ciągu, płynnie i komfortowo, w sposób prawie niezauważalny dla kierowcy.
Ciekawostką jest fakt, że siedmiobiegowy S-tronic posiada dwa oddzielne układy olejowe. Podwójne sprzęgło, moduł mechatroniczny i pompa olejowa są zasilane własnym układem olejowym. Do smarowania zespołów kół, mechanizmu różnicowego przedniej osi i centralnego mechanizmu różnicowego wykorzystywanych jest specjalny olej przekładniowego Hypoid. Dzięki takiemu oddzieleniu konstruktorzy mogli zoptymalizować wszystkie podzespoły i nie musieli szukać kompromisu związanego ze wspólnym środkiem smarnym.
Nowy siedmiobiegowy S-tronic został tak zaprojektowany przez Audi, aby nie tylko zwiększyć przyjemność jazdy, lecz również konsekwentnie poprawiać efektywność napędu. Przekładnia ta charakteryzuje się bardzo wysoką sprawnością. Ponadto jej inteligentny układ sterujący optymalizuje sposób jazdy w trybie automatycznym pod kątem redukcji zużycia paliwa. Maksymalny zakres przełożeń 8,0:1 pozwala zarówno na krótkie, sportowe przełożenie pierwszego biegu jak i na obniżające prędkość obrotową długie przełożenie ostatniego biegu. Siedmiobiegowa S-tronic jest przystosowana do prędkości obrotowych do 9.000 obr./min i może przenosić momenty obrotowe do 550 Nm.
Audi wprowadzi nowego S-tronica jeszcze w tym roku jako seryjną skrzynię biegów do kilku serii modeli, w tym do nowego A4 i Q5.
źródło:
[samar.pl]
-
Komentarz